![]() |
I Liceum Ogólnokształcące
|
PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA
HISTORIA
HISTORIA I SPOŁECZEŃSTWO
WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
OPRACOWAŁ ZESPÓŁ PRZEDMIOTOWY W SKŁADZIE:
mgr Jolanta Porada
mgr Dominik Dąbrowski
Przedmiotowe zasady oceniania z historii/HiS/WOS
1. Na początku roku szkolnego nauczyciel zapoznaje uczniów z zakresem wymagań programowych oraz przedmiotowymi zasadami oceniania na lekcjach historii/ HiS/WOS.
2. Bieżące ocenianie obejmuje : dłuższe formy pracy pisemnej, testy, krótkie formy pisemne(kartkówki), sprawdziany z mapek, odpowiedzi ustne. Oceniana będzie także aktywność ucznia na lekcji, prace domowe, udział w konkursach i olimpiadach.
a) odpowiedzi ustne obejmują materiał działu aktualnie omawianego (maksymalnie 3 ostatnie lekcje)
b) krótkie formy pisemne" kartkówki" mogą obejmować materiał nauczania z 3 ostatnich lekcji( nie muszą być wcześniej zapowiadane).
c) sprawdziany z mapek ( podlegają takim samym zasadą co krótkie formy pisemne, bez możliwości ich poprawienia)
d) dłuższe formy pisemne obejmujące większą część materiału/dział lub kilka działów, sprawdziany lub dłuższe prace pisemne będą przeprowadzane w semestrze ( minimum:1- 3 razy) w zależności od ilości godzin nauczania przedmiotu w danej klasie.
3. W ciągu semestru uczeń powinien uzyskać przynajmniej 3 oceny ( w miarę możliwości z różnych form oceniania).
4. Oceny klasyfikacyjne semestralne i końcowe ustala nauczyciel przedmiotu, biorąc pod uwagę wszystkie oceny cząstkowe, ze szczególnym uwzględnieniem ocen z dłuższych sprawdzianów pisemnych, a w przypadku oceny końcowej ( rocznej) również oceny semestralnej.
5. W ocenie prac pisemnych ustala się ocenę na następujących zasadach:
mniej niż 39% możliwych do zdobycia punktów ocena 1, 1+,
od 40 do 49% możliwych do zdobycia punktów ocena 2- , 2, 2+,
od 50 do 74 % możliwych do zdobycia punktów ocena 3-, 3, 3+,
od 75 do 89% możliwych do zdobycia punktów ocena 4-, 4, 4+,
od 90 do 99% możliwych do zdobycia punktów ocena 5-, 5, 5+
od 100% - ocena 6
6. Prace pisemne w zakresie rozszerzonym zawierać powinny także zadania, za rozwiązanie których uczeń, który uzyskał z pozostałych zadań oceną bardzo dobrą, może uzyskać ocenę celującą. Prace na poziomie podstawowym mogą takich zadań nie zawierać.
7. Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych otrzymują z danych zajęć edukacyjnych celującą semestralną /roczną ocenę klasyfikacyjną Uczeń, który uzyska wysokie wyróżnienie w olimpiadzie/ konkursie przedmiotowym wysokie wyróżnienie w etapie pozaszkolnym może uzyskać ocenę celującą na koniec semestru/roku.
8. Jeżeli uczeń opuści ponad 50% zajęć edukacyjnych nie podlega klasyfikacji. Niedostateczna roczna ocena klasyfikacyjna, może być zmieniona tylko w wyniku egzaminu poprawkowego lub wniesieniu zastrzeżenia. Podstawę ustalenia oceny semestralnej stanowią oceny cząstkowe.
Ocenę końcową ustala się na podstawie oceny śródrocznej za pierwszy semestr i ocen cząstkowych uzyskanych przez ucznia w drugim semestrze nauki
Ustala się następujące kryteria stopni:
Copyright 2012- © lojagiellonczyk.pl Opracowali i przygotowali: Tomasz Felczerek i Dawid Sielski
![]() |
Jagiellończyk |
![]() |
EPAS |